mandag den 16. april 2012

Påske Kage ...

Selvom påsken nu er vel overstået fortjener denne kage nu at komme herind. 





Denne lækre sag er en fersken-cheese cake. 
Da vi skulle have de gamle og svigerfamilien til lidt påske hygge faldt jeg over denne kage, og tænkte at den passede sig lige til påske bordet. (Den kommer nu nok til at blive lavet en gang eller to mere hen over sommeren).
Den faldt i god jord hos alle, selv min svigermor som ellers fortalte at hun ikke var så glad for denne type kager. Den er mere frisk, og smagen af ferskenen på toppen giver lige det sidste pift.
Jeg ville gerne have pyntet den lidt finere, men jeg var under tidspres, så det måtte blive som det blev. 
Jeg lavede den dagen i forvejen så den kunne stå og sætte sig. Opskriften har jeg fundet her, og selvom der skal husblas i så tøv ikke med at giv jer i kast med denne lækre sag, den er super nem at bikse sammen, og den smager skønt.
Det eneste jeg vil ændre til næste gang er at komme et blad husblas mere i toppingen, da jeg gerne så den var lidt mere stiv, men det er jo en smagssag. Og så leger jeg lidt med ideen om at prøve at komme ananas i i stedet for fersken, eller så vil jeg også prøve at lave den traditionelle med jordbær.

God dag derude. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar